Verslag gemeenteraad maart 2020

Op 27 maart 2020, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

Wat bracht de gemeente- en OCMW-raad van vrijdag 27 maart 2020 ons?

* Een zeer rare raad, met een zeer beperkte agenda (slechts 19 geagendeerde punten, en geen toegevoegde punten vanuit de gemeenteraad), waarbij we vroegen aan de raadsleden om liefst thuis te blijven (slechts 10 van de 41 waren 'in den lijve' aanwezig), teneinde ook wij ons steentje bijdragen tegen de verspreiding van het coronavirus.

* De burgemeester gaf een overzicht van alle coronamaatregelen die van kracht zijn in onze stad. Alle - steeds actuele - informatie vind je op https://www.sint-niklaas.be/coronavirus

* Christine Meert komt als tijdelijk gemeenteraadslid onze fractie vervoegen, ter vervanging van Marijke Henne die voor enige tijd wegens ziekte afwezig zal zijn. Proficiat, Christine!

* Ik mocht - ook ter vervanging van Marijke - de eed afleggen als tijdelijke schepen van Wonen, Onderwijs, Kinderopvang, Opvoeding en Stad van de Sint. Grote schoenen om te vullen, maar ik kijk er naar uit! Dit betekent dan ook - voor enige tijd - voor mij het einde als fractievoorzitter voor N-VA Sint-Niklaas, maar met Luk Huys als nieuwe fractievoorzitter zal onze fractie sterk vertegenwoordigd blijven. Proficiat, Luk !

Om 19u42 mochten we deze uitzonderlijke gemeente- en OCMW-raad dan afsluiten.

Dit is dan ook voor enige tijd het einde van mijn maandelijkse samenvatting van de gemeente- en OCMW-raad. Ik zal jullie natuurlijk met plezier van alles op de hoogte blijven houden, maar dit zal dan eerder in de vakgebieden wonen, sociaal woonbeleid, onderwijs, flankerend onderwijsbeleid, kinderopvang, opvoeding en Sinterklaas zijn.

Tot de volgende keer
Hou het veilig, hou het gezond en #blijfinuwkot

Jullie dienaar in de gemeenteraad (en vanaf nu ook in het college van burgemeester en schepenen)

Maxime