Maxime Callaert

Fractievoorzitter

Maxime (°1989) kwam in 2011 bij N-VA Sint-Niklaas toen hij samen met enkele gelijkgezinde jongeren Jong N-VA Sint-Niklaas heroprichtte. Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 geraakte hij vanop de 16de plaats verkozen in de gemeenteraad. Maxime volgde in vorige bestuursperiode voor onze partij vooral het domein Jeugd op, als ondervoorzitter van Jeugd Ondersteuning Sint-Niklaas vzw en als voorzitter van de gemeenteraadscommissie Jeugd, Natuur en Duurzaamheid.

Bij de Vlaamse en federale verkiezingen van 2014 steunde Maxime de lijst voor het Vlaams Parlement vanop de 7de opvolgingsplaats. Hoewel hij niet in het Vlaams parlement geraakte, is hij sindsdien werkzaam als parlementair medewerker van Peter Buysrogge in de Kamer van Volksvertegenwoordigers.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 geraakte Maxime vanop de 12de plaats vlot herverkozen in de gemeenteraad en werd hij door zijn collega-raadsleden aangeduid als fractieleider.

Maxime is geboren en getogen in Sint-Niklaas, getrouwd met Eveline en vader van een flinke dochter. Hij geniet enorm van een goed boek bij het haardvuur, wandelen met zijn gezin en twee honden en algemene gezelligheid bij pot en pint.