Sint-Niklaas wordt nog gezelliger

Op 24 december 2019, over deze onderwerpen: Meerjarenplan 2020 - 2025, Openbaar domein

Het stadsbestuur investeert de komende jaren volop in het stadscentrum. Nog aantrekkelijkere pleinen en centrumstraten zijn daarbij het streefdoel.

Schepen van Openbaar Domein Carl Hanssens: “Met kleine ingrepen geven we de Houtbriel en het Sint-Nikolaasplein een aangenamere uitstraling. En we leggen een winkelwandellus aan in tien straten rond de Stationsstraat. Zo zorgen we niet alleen voor een uniform straatbeeld, maar ook voor meer verkeersveiligheid en groen.”

Een gezellige Grote Markt

“Met een grondige vernieuwing maken we van de Grote Markt opnieuw een plaats waar mensen graag komen, ook als er geen evenementen zijn”, vult gemeenteraadslid Filip Herman aan. “Er komt daar ook een nieuwe stadswinkel voor alle Sint- Niklazenaren.”

Carl en Filip: “Tegelijk zetten we in op een nettere stad. Niet alleen een zaak van onze eigen stadsdiensten, maar ook van onze inwoners en bezoekers. De teams op straat krijgen versterking om overlast enzwerfvuil aan te pakken.”