Samen maken we de stad van morgen

Op 23 december 2019, over deze onderwerpen: Algemeen Beleid, Financiën, Goed bestuur, Meerjarenplan 2020 - 2025

Het budget gezond houden en tegelijk ook investeren. Dat was de ambitie bij het opstellen van onze meerjarenplanning 2020-2025. Schepen van Financiën Peter Buysrogge heeft samen met zijn collega’s en de administratie hard gewerkt om die doelstelling rond te krijgen.

Investeren in welzijn

“We erfden gezonde stadsfinanciën”, zegt Peter. “En we houden ze gezond. Tegelijk doen we heel wat investeringen. Denk maar aan de Grote Markt, het Hendrik Heymanplan, Puyenbeke en de sociale en creatieve economie in de Heistraat. Maar we investeren ook in mensen. Vooral op de sociale dienstverlening zetten we sterk in, met meer maatschappelijk assistenten en ander personeel in de welzijnssector.”

Dat veiligheid en netheid belangrijke aandachtspunten zijn voor onze stad, vertaalt zich ook in het beleid. We zorgen voor meer toezicht op het openbaar domein en gaan samen met de politie de strijd aan tegen overlast. Op Sint-Niklaas zijn we trots. Daarom zetten we onze stad nog meer op de kaart met stadspromotie. En we betrekken ook u bij het beleid. Breng op 5 januari 2020 zeker een bezoek aan het stadhuis.

Minder belastingen

En er is meer goed nieuws voor u. Schepen van Financiën Peter Buysrogge: “Nog voor de verkiezingen kondigden we aan de belastingen te verlagen. We kregen toen te horen dat we dat niet hard zouden kunnen maken. Welnu, in onze meerjarenplanning doen we het. De aanvullende personenbelasting daalt in 2022 van 8,5 naar 7,5 procent. Op die manier kan de Sint-Niklazenaar meegenieten van de gezonde stadsfinanciën.”