Puyenbeke wacht een mooie toekomst

Op 26 december 2019, over deze onderwerpen: Meerjarenplan 2020 - 2025, Sport

Het stadsbestuur bouwt sport- en recreatiepark Puyenbeke uit tot een groene en toegankelijke sportplek. Zowel clubs als de individuele sporter kunnen er terecht. Ook het nieuwe zwembad verhuist naar Puyenbeke.

Schepen van Sport Peter Buysrogge: “Het huidige Sinbad is te klein voor de verschillende gebruikers. Elk baantje is elk uur gevuld. Een nieuw zwembadcomplex is dus nodig. Dat moet tegemoetkomen aan de noden van de sportclubs, met onder andere een olympisch vijftigmeterbad. Maar ook individuele zwemmers, scholen en andere gebruikers moeten er terechtkunnen. Daarom komen er veel meer uren voor publiekszwemmen en maken we ook plaats voor een recreatiegedeelte.”

Gemeenteraadslid Maxime Callaert vult aan: “Er zal heel wat te beleven zijn in het nieuwe Puyenbeke. Denk bijvoorbeeld aan een speelbos, een Finse piste voor lopers en voorzieningen voor fietsers en wandelaars langs de Molenbeek.”

Ook buurtbewoner en gemeenteraadslid Koen De Smet is heel tevreden: “We betrekken alle gebruikers en buurtbewoners bij de verdere ontwikkeling van Puyenbeke. Het stadsdeel krijgt enorm veel uitstraling en het groene en open karakter blijft er gevrijwaard.”