Vlaanderen investeert in Sint-Niklaas onderwijs

Op 1 oktober 2021, over deze onderwerpen: Onderwijs

'Vlaanderen zal deze bestuursperiode 1.853.751 euro investeren in de infrastructuur van Sint-Niklase scholen (via de zogeheten AGION-middelen). Een goede zaak voor het onderwijs in onze stad, want dit zorgt voor betere schoolgebouwen én extra plaatsen in Sint-Niklaas. Met zo'n 22.000 leerlingen zijn we dé onderwijsstad van het Waasland, en zijn deze middelen dan ook zeer welkom', aldus schepen van Onderwijs Maxime Callaert.

'Goed nieuws voor de leerlingen en leerkrachten van alle betrokken scholen: zij krijgen nu betere schoolgebouwen', zegt minister Weyts. 'Wie inzet op de kwaliteit van ons onderwijs, moet ook inzetten op de infrastructuur van ons onderwijs.'

Een groot deel van dit geld gaat naar de toekomstige LAB-school aan de Kleibeekstraat, waarvoor Vlaanderen 1,4 miljoen euro vrijmaakt voor het bouwen van een nieuw schoolgebouw, sanitair, administratie en een overkapt sportterrein en speelplaats.