Ritmica, Galjaar en KLJ bouwen samen aan de toekomst

Op 9 maart 2021, over deze onderwerpen: Belsele, Jeugd, Sport

Er is een oplossing in zicht voor de huisvesting van drie verenigingen uit Belsele. Ritmica, Galjaar en KLJ krijgen samen een nieuw onderkomen aan De Klavers. “Na een lijdensweg van 13 jaar is er eindelijk een degelijke oplossing”, reageert schepen Buysrogge opgelucht.

In 2007 moest jeugdhuis ’t Pleksken zijn lokaal in de Kleemstraat noodgedwongen verlaten. Het pand werd verkocht en moest plaats moeten ruimen voor een nieuwbouw. Het toenmalige bestuur van het jeugdhuis trok daarop naar het stadsbestuur met het plan om in de buurt van de Klavers een jeugdgebouw te plaatsen.

Daarbij was ook plaats voorzien voor andere verenigingen. Men vroeg een stuk grond, een renteloze lening en een kleine infrastructuursubsidie. Toch moesten de mensen van het jeugdhuis zich in 2008 tevreden stellen met een paar oude prefabcontainers aan De Klavers.

Enkele jaren geleden bood schepen Peter Buysrogge een oplossing aan om een gebouw op te richten voor de jeugdhuiswerking, jeugdbeweging KLJ en turnen dansvereniging Ritmica. “Als gewezen KLJ-er en jeugdhuisbestuurder ben ik trots dat het gebouw stilaan vorm krijgt”, vertelt N-VA-fractievoorzitter Luk Huys.

Foto: Schepen Peter Buysrogge en N-VA-fractievoorzitter Luk Huys bij De Klavers.