Projecten sociale huisvestingsmaatschappij

Op 10 maart 2022, over deze onderwerpen: Wonen

In 2022 staan er weer een pak bouwprojecten van de Sint-Niklase Maatschappij voor de Huisvesting (SNMH) op de planning. “Daarbij hebben we niet enkel aandacht voor de uitbreiding van het patrimonium maar ook voor de opwaardering van de bestaande gebouwen”, aldus voorzitter Steven Dehandschutter en ondervoorzitter Mario Schelfhout.

Een overzicht van de vier grootste werven:
• In de nieuwe Clementwijk bouwt de SNMH 15 appartementen en 20 huizen. Op dit moment zijn de ruwbouwwerken er bezig. De oplevering van het project is voorzien in de zomer van 2023.

• Vanaf april komen er negen appartementen in de Ankerstraat. Die komen naast het bestaande gebouw van de SNMH op huisnummer 60, dat sinds 2011 wordt verhuurd.

• Vanaf het najaar gaat in het Peter Benoitpark de verbouwing van 98 appartementen van start. De werken verlopen in twee fasen: eerst zal het blauwe blok gerenoveerd worden, daarna het rode. Ook de omgeving van het Peter Benoitpark zal er na de renovatie helemaal anders uitzien: de ingang van de gebouwen wordt verplaatst naar het binnenplein. Daardoor komt er meer ruimte voor ontmoeting in een groene omgeving.

• Tot slot beginnen eind dit jaar ook de werken in de Mercatorstraat. Een voormalige kartonkapperij en enkele aanpalende woningen maken er plaats voor dertien appartementen. Aangezien dat project vlak naast het kinderdagverblijf Pieternel op het Sint-Rochushof gelegen is, maakt de stad van de gelegenheid gebruik om tegelijkertijd de werking en de leefruimte van het kinderdagverblijf uit te breiden.