Nieuwe ledverlichting voor voetbalterrein en Finse Piste in Sinaaise sportcentrum Ter Beke

Op 24 mei 2023, over deze onderwerpen: Sinaai, Sport

Er werden belangrijke investeringen gedaan in het sportcentrum Ter Beke in Sinaai. Het stadsbestuur van Sint-Niklaas vernieuwde de verlichting van de voetbalterreinen en de Finse Piste.

Schepen voor sport Peter Buysrogge: “Door deze ingrepen beschikken nu alle grote en kleine voetbalterreinen van sportcentrum Ter Beke, net als het naastgelegen hoofdterrein van KFC Herleving Sinaai, over ledverlichting. Het is een heel belangrijke stap naar meer kwaliteit op de sportvelden, mét duurzame ingrepen. En ook de nieuwe verlichting langs de Finse piste maakt een heel groot verschil. Op vlak van veiligheid en gebruik is dit een grote stap voorwaarts voor de vele lopers. Hiermee kan de mooie sportinfrastructuur van Ter Beke echt optimaal worden benut, in alle seizoenen.”

Er wordt opnieuw enorm geïnvesteerd in sportcentrum Ter Beke in Sinaai. Na de ingebruikname van de dojo in de sporthal in 2014, de padelterreinen die in 2021 werden geopend en de komst van een outdoor fitness vorig jaar, werd nu de verlichting van de sportsite grondig vernieuwd. De drie grote voetbalterreinen beschikken vanaf nu over dimbare ledverlichting met voorgeprogrammeerde lichtniveaus. Afhankelijk of het nu wedstrijd of training is, kan het lichtniveau aangepast worden. Ook de nieuwe led-lichtinstallatie langs de Finse looppiste valt op. Deze is 800 meter lang en dient als een lichtend pad voor de vele lopers.

Schepen voor sport Peter Buysrogge: “Het gaat om een investering van  98.694,38 EUR, via de groepsaankoop 'Groepsspurt Vlaanderen' van Sport Vlaanderen konden we de kosten enorm drukken."