N-VA in actie voor een veiligere stad

Op 26 december 2019, over deze onderwerpen: Meerjarenplan 2020 - 2025, Veiligheid

Met een heus ‘veiligheidsplan 2020-2025’ zorgen we voor een veiligere stad. Het stadscentrum krijgt daarbij bijzondere aandacht.

Burgemeester Lieven Dehandschutter: “We treden strenger op tegen overdreven snelheid, alcohol achter het stuur en onaangepast rijgedrag. En ook drugdealen dulden we niet. Omdat er zich vooral in het stadscentrum incidenten voordoen, verhoogt de politie daar haar aandacht.”

Ook tegen seksuele misdrijven treedt de N-VA op. We investeren onder andere in zedeninspecteurs. Zo moedigen we mensen aan om aangifte te doen en verbeteren we de kwaliteit van de opvang. “Want seksuele misdrijven hangen helaas nog te veel in de taboesfeer”, weet lid van het sociaal comité Leen Lutin-Smet.

Nog een actiepunt is om veelplegers en daders van zware misdrijven nauwer op te volgen. “Zo spelen we korter op de bal en kunnen we hopelijk nieuwe feiten voorkomen”, besluit gemeenteraadslid Kelly Van Elslande.