Minister Weyts investeert € 21.033 in Vrije Lagere School in Sinaai.

Op 7 april 2023, over deze onderwerpen: Onderwijs

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 21.033 in de Vrije Lagere School in Sint-Niklaas (Sinaai). “We timmeren verder aan een betere onderwijskwaliteit voor onze leerlingen”, zegt Weyts. Schepen van Onderwijs Maxime Callaert (N-VA): “De onderwijskwaliteit en de schoolinfrastructuur van Sint-Niklaas worden door deze investeringen van Vlaanderen naar een nieuw niveau opgetrokken, als schepen van onderwijs in deze prachtige scholenstad kan ik deze extra middelen enkel maar aanmoedigen!”

Vlaanderen investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf onder invloed van Vlaams minister van onderwijs Ben Weyst komt ook de schoolgaande jeugd in Sint-Niklaas ten goede.

Minister Ben Weyts investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 21.033 in de Vrije Lagere School, Edgard Tinelstraat 29 in Sinaai voor hun nieuwbouw, omgevingswerken en eerste uitrusting.

Sint-Niklaas schepen van onderwijs Maxime Callaert reageert verheugd op deze investeringen vanuit Vlaanderen: "Onderwijs in de scholenstad Sint-Niklaas is een verhaal van kwaliteit en blijvende investeringen. We blijven achter de schermen verder werken om ervoor te zorgen dat onze hardwerkende leerkrachten en directies in optimale omstandigheden kunnen lesgeven aan onze kinderen."