Marcel Van Looy en Giel Verhelst nieuw in gemeenteraad en BCSD

Op 12 september 2022, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, N-VA Sint-Niklaas

Tijdens de gemeenteraad van 23 september 2022 zal N-VA-raadslid Vanessa Blommaert haar zitje afstaan aan de eerste opvolger, Marcel Van Looy. In het Bijzonder comité voor de Sociale Dienst zal Giel Verhelst de fakkel overnemen.

Vanessa Blommaert zetelde vanaf 2019 voor de eerste maal in de gemeenteraad en lag o.a. mee aan de basis van de oprichting van een TEJO-huis (therapie voor jongeren) in de Apostelstraat, in Sint-Niklaas.

Ondanks haar vertrouwen in het beleid én in onze fractie, maakte Vanessa deze moedige beslissing omwille van de veeleisende combinatie van haar professionele en politieke carrière. Haar aanstekelijk enthousiasme, haar kennis en haar menselijk inzicht waren een absolute meerwaarde voor onze partij. Desondanks steunt de hele fractie Vanessa en haar moeilijke beslissing ten volle, en kijken we alvast uit naar de ervaring en expertise die Marcel Van Looy en Giel Verhelst zullen aanbrengen”.

Wij wensen Vanessa het allerbeste toe op professioneel en privé-gebied.

Marcel Van Looy zetelde tijdens de vorige legislatuur reeds in de gemeenteraad van Sint-Niklaas. Hij is de voormalige ondervoorzitter van het lokale afdelingsbestuur en omschrijft zichzelf als een sociaal geëngageerde volksnationalist.

Giel Verhelst is de huidige arrondissementele voorzitter van de Wase N-VA-afdelingen en baatte gedurende meer dan 10 jaar een restaurant uit op de Grote Markt. Momenteel is hij actief binnen het vakgebied Human Resources (HR).