Gemeentepark Nieuwkerken is klaar

Op 23 juni 2021, over deze onderwerpen: Natuur, Nieuwkerken, Openbaar groen

Nieuwkerken heeft eindelijk een nieuw gemeentepark. Het is nu officieel geopend en voor iedereen toegankelijk.

Het park is te bereiken via de verschillende wegels in de Nieuwkerkenstraat, Pastorijstraat, Berkenhof en de wijk Wallenhof. De aanleg van het park is een knipoog naar het verleden en bestaat uit een schapenweide met fruitbomen, een vlonderpad over het water, natuurlijke speelelementen, zitbanken en picknicktafels, een bloemenweide, bomen en (speel)bos en een a​mfitheater. Kortom, avontuur en plezier voor jong en oud.

Schepen Carl Hanssens en Filip Baeyens: 'Echt knap werk van onze dienst Projecten Openbaar Domein en groendienst. Nieuwkerken heeft nu een modern en avontuurlijk gemeentepark!'.

Het park zoekt nog een naam die verwijst naar het verleden van de plek. Hiervoor wordt gerekend op de creativiteit van onze inwoners. Voorstellen kunnen ingediend worden via dit formulier

Op de Open Monumentendag van zondag 12 september 2021 zal het park ingehuldigd worden samen met het grote pubiek.