Extra politie in uitgaansbuurt

Op 12 december 2022, over deze onderwerpen: Criminaliteit, Overlast, Veiligheid

Sinds het begin van de herfst is de politie beter zichtbaar in de uitgaansbuurt  van Sint-Niklaas. Zij houden tijdens de weekendavonden en -nachten een  oogje in het zeil op het Sint-Nicolaasplein, de Houtbriel, de Grote Markt  en onmiddellijke omgeving.

Extra politie
“De politie zal prominenter aanwezig  zijn op straat. Dat heb ik in overleg  met de korpsleiding beslist, nadat er  in september in het weekend enkele  ernstige en gewelddadige incidenten  plaatsvonden”, zegt burgemeester Lieven Dehandschutter. “Bovenop de vier interventieploegen en de twee ploegen die specifiek gericht zijn op het stadscentrum, zetten we nog een extra ploeg  in. We schakelen twee politiehonden in en plaatsen de politievoertuigen duidelijk in het zicht.”

Overlast tegengaan
Naast de vernieuwde toezichtcamera’s treffen we nu dus bijkomende maatregelen. We hopen dat die een ontradend effect hebben. In elk geval zal de politie sneller kunnen ingrijpen bij problemen. Eerder dit jaar al legde burgemeester Dehandschutter een aantal personen een plaatsverbod op. Zij zorgden namelijk voor zware overlast in de uitgaansbuurt.