Een politiek mandaat in coronatijden

Op 21 mei 2021, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, N-VA Sint-Niklaas

Maart 2020, het coronavirus steekt de kop op. Onze samenleving ging zo goed als op slot. We dachten met z'n allen heel even te moeten doorbijten, maar niets bleek minder waar. Meer dan een jaar later zitten we middenin een derde golf. De politieke voeling met u behouden, blijft onze missie. Hoe moeilijk dat in deze rare tijden ook is.

Onze stad heeft belangrijke projecten in de stijgers. De coronapandemie maakte onze participatiewens niet makkelijk. We hebben geprobeerd om uw stem zo goed mogelijk te horen. Meer zwemwater, een nieuwe bib, een vernieuwde en aangename Grote Markt enzovoort nog anderhalf jaar uitstellen, leek ons alvast geen optie.

Online debatteren

De N-VA heeft de sterke traditie om op een intense manier over dossiers te discussiëren. Er is niets handiger dan dat samen op een fysieke manier te doen. Maar alle maandelijkse fractie-, coalitie-, bestuur-, commissie- en gemeenteraadsvergaderingen verliepen noodgedwongen online. Na een lange werkdag is het niet vanzelfsprekend om ’s avonds ook nog de nodige aandacht te behouden achter het computerscherm. Maar met alle gemotiveerde en moedige N-VA-mandatarissen én bestuursleden in het achterhoofd, leveren we graag een extra inspanning.

Die moeilijkheden verdwijnen bovendien in het niets bij het harde werk van alle mensen actief in essentiële sectoren. N-VA Sint-Niklaas wil hen daarvoor via deze weg nogmaals hartelijk bedanken. Alleen al voor hen hopen we dat er snel betere tijden aanbreken.