Naar een toekomst voor de Reinaertgalerij!

Op 10 februari 2022, over deze onderwerpen: Lokale economie, Stadsvernieuwing

Op de gemeenteraad van 18 februari ligt de aankoop door de stad van 17 van de 52 panden in de Reinaertgalerij voor.

Schepen voor Stadsontwikkeling Carl Hanssens legt uit: 'De meerderheid van de panden bevinden zich in het stuk tussen Collegestraat en Stationsstraat. Dat is geen toeval. De doorsteek is zeer interessant vandaag maar zeker in de toekomst. Met meer parkeerruimte aan de Hofstraat is een goede en aangename doorsteek van groot belang en mogelijks de aanzet tot iets moois en beter.'

De galerij staat nu voor 75% leeg. Willen we werkelijk een toekomst voor deze galerij en echt het verschil maken dan moeten we stoppen met praten en nu handelen. Dan moeten we tonen dat het menens is. We gaan nu samen met de mede-eigenaars op zoek naar een goed scenario voor de toekomst!

De aankoop wordt quasi volledig gefinancierd met middelen uit Vlaanderen. 550.000 EUR vanuit het grootstedenfonds en tot 270.000 EUR (Max 30% totale kost) subsidie van Vlaio. We zijn de ministers Somers en Crevits en de hele Vlaamse regering erkentelijk voor de hulp!