N-VA Sint Niklaas. De verandering werkt.

6 jaar verandering. Dat smaakt naar meer!

Voor ons is dit echter geen eindpunt, we zetten ons graag nog lang samen in voor de toekomst van onze stad. Met de V van verbinden, verantwoordelijk, veilig, versterken en verademing.

(Klik op de link in de zijbalk om het volledige verkiezingsprogramma te raadplegen)

VERBINDEN

Ondertussen zijn we met meer dan 76.000 inwoners in Sint-Niklaas, Belsele, Puivelde, Sinaai en Nieuwkerken. Onze stad is groot genoeg voor een boeiend aanbod aan sport en cultuur, evenementen en activiteiten. Maar ook klein genoeg voor heel veel gezelligheid in het bloeiende verenigingsleven en de levendige wijkcomités. Mensen verbinden met elkaar, daarin investeren we met veel plezier.

VERANTWOORDELIJK

De financiën verantwoordelijk beheren, onze eigen administratie zo efficiënt mogelijk organiseren en de klant centraal in de dienstverlening. Eerlijke communicatie en transparante participatie. Daar staan wij garant voor. Maar wij rekenen ook op u. Samen houden we de stad leefbaar en gezellig. Rechten én plichten, dat lijkt ons maar normaal.

VEILIG

Wij investeren in ons politie- en brandweerkorps. Met extra camera’s en meer blauw op straat verhogen we het veiligheidsgevoel. We investeren in veiliger straten, in het bijzonder voor fietsers en voetgangers. Maar we rekenen ook op u, want een (verkeers)veilige stad, daar zijn we samen verantwoordelijk voor!

VERSTERKEN

In onze stad hebben we oog voor iedereen, ook voor wie in een kwetsbare situatie leeft. Want soms zit het tegen, soms lukt het even niet meer alleen. Dat kan ons allemaal overkomen. Wie hulp nodig heeft moet op ons kunnen rekenen, maar bovenal willen we de weerbaarheid en de veerkracht van mensen versterken: dat zijn de uitgangspunten van ons sociaal beleid.

VERADEMING

We investeren in bespeelbare groene pleinen, in leefbare straten, in gezellige en propere buurten om te wonen. We brengen zuurstof in de stad, met veilige wegen en rustige plekjes om te verpozen. Wij vinden dat je in onze stad op adem mag komen.