Twee druk gebruikte bovenlokale fietsroutes worden aangepakt

Op 9 maart 2021, over deze onderwerpen: Fietsen, Mobiliteit, Openbare werken

Het wegdek van de fietssnelweg naar Hulst (F411) werd vorig jaar vernieuwd. Door de nieuwe asfaltlaag kwam het wegdek hoger te liggen dan de aanliggende bermen.

Schepen Carl Hanssens: “Om het grote verschil weg te werken, werden de bermen in januari aangevuld tot op de hoogte van het asfalt. Dat was slechts een tijdelijke oplossing. Samen met de gemeente Sint-Gillis-Waas sloten we onlangs een samenwerkingsovereenkomst om het hele traject nu ook structureel te verbreden en uit te rusten als een echte fietssnelweg.”

Arrondissementeel voorzitter van N-VA Waasland Giel Verhelst: “Mobiliteit is een materie die zich per definitie uitstrekt over de gemeentegrenzen heen. Goede fietsverbindingen met de omliggende gemeenten nodigen uit om met de fiets naar Sint-Niklaas te komen. Dat is goed voor de luchtkwaliteit, veiligheid en leefbaarheid in onze stad. Na jarenlange inspanningen door schepen Carl Hanssens en en zijn collega Lieve Truyman in Temse, zijn in januari eindelijk de werken begonnen aan een kwalitatief fietspad tussen Temse en Sint-Niklaas via de Hoogkamerstraat.”

Foto: Schepen Carl Hanssens en arrondissementeel voorzitter van N-VA Waasland Giel Verhelst bij de vernieuwde bovenlokale fietspaden.