Sint-Niklase poezenopvang poezelpootje krijgt hulp bij energiefactuur

Op 22 maart 2023, over deze onderwerpen: N-VA Sint-Niklaas

Vlaams minister van dierenwelzijn Ben Weyts steunt dierenasiel Poezenopvang poezelpootje in Sint-Niklaas met een eenmalige energiesteun van € 1.000. “Niet enkel gezinnen en bedrijven werden geconfronteerd met een fors gestegen energiefactuur”, zegt Weyts. “De dierenasielen krijgen nu een tegemoetkoming voor de hoge energieprijzen van de afgelopen maanden, zodat ze hun goede werk kunnen verderzetten.”

Tot voor kort kregen dierenasielen in Vlaanderen helemaal géén structurele steun vanuit de overheid. In 2020 kwam daar onder Vlaams minister van Dierenwelzijn Ben Weyts verandering in. Ondertussen kunnen de asielen rekenen op structurele financiële steun van Vlaanderen. Daarbovenop wou Weyts een eenmalige extra inspanning doen specifiek voor de fors gestegen energiefacturen.

Dierenminister Weyts heeft nu 663.000 euro uitgekeerd aan de dierenasielen om te helpen met hun hoge energiefactuur. Het concrete bedrag dat zal worden uitbetaald aan de dierenasielen is afhankelijk van de grootte van het asiel, en dus van het energieverbruik en de gemaakte kosten. Voor Poezenopvang poezelpootje in Sint-Niklaas gaat het over een bedrag van € 1.000 euro.

“Dierenasielen doen fantastisch werk, dus we willen hen letterlijk en figuurlijk niet in de kou laten staan”, zegt Vlaams minister Weyts. “De medewerkers en vrijwilligers voorkomen en verhelpen veel dierenleed. We mogen hen ook niet vergeten wanneer de energiefactuur aankomt.”

Als N-VA Sint-Niklaas zijn we verheugd dat de Vlaamse regering inspanningen levert om de dierenasielen te ondersteunen. Het Sint-Niklase dierenasiel Poezenvang poezelpootje levert fantastisch werk. Daarom zijn we opgetogen dat we op deze manier hun werking kunnen ondersteunen.