OCMW raad geïnstalleerd

Op 7 januari 2013

De Raad voor Maatschappelijk Welzijn bestuurt het OCMW. In Sint-Niklaas telt de raad 13 leden. De raadsleden van het OCMW worden niet rechtstreeks verkozen zoals de gemeenteraadsleden. Het zijn de gemeenteraadsleden die de nieuwe OCMW-raadsleden  kiezen tijdens de installatievergadering van de nieuwe gemeenteraad.

De huidige OCMW-Raad is geïnstalleerd op 7 januari 2013 en bestuurt het OCMW van januari 2013 tot januari 2018. De raadsleden kiezen één van hun leden tot voorzitter van het OCMW.

De OCMW-raad vergadert elke maand en beslist over een ruime waaier van diensten en instellingen en hun budgetten. De Raad beslist ook wie er bij het OCMW komt werken. De Raad keurt ook beleidsbeslissingen goed, zoals het budget, wijzigingen in de dienstverlening, de aankoop of een verbouwing van een gebouw.

Zittend van links naar rechts: Johan Uytdenhouwen, Freddy Willockx (voorzitter gemeenteraad), Lieven Dehandschutter (burgemeester) (N-VA), Mike Nachtegael, (voorzitter OCMW), Jan Van Peteghem, Geertje Afschrift (N-VA)

Staand van links naar rechts: Luc Vermeiren (financieel beheerder), Bernd Van Besauw (N-VA), Walther Bruwiere, Liliane Verbeke, Latifah Benlamchich, Jens Vrebos, Eline De Bruyne, Raf Praet (N-VA), Martine De Bondt, Filip Herman (N-VA), Tjeu van Diessen (secretaris)