N-VA neemt afscheid van Cansu Özen en verwelkomt Filip Herman in de gemeenteraad

Op 24 juni 2015

Foto: Het Laatste Nieuws 25/06/2015 - Joris Vergauwen

Na de gemeenteraad van 30 juni neemt de N-VA-fractie in de gemeenteraad afscheid van Cansu Özen, die in 2012 vanop de 8ste plaats met 550 voorkeurstemmen voor de N-VA verkozen werd tot raadslid. Cansu Özen, die recent afstudeerde als juriste aan de Universiteit van Gent, verhuist in juli naar Turkije om bij haar partner in Ankara te gaan wonen.

Het afdelingsbestuur en de afdeling wensen deze talentvolle jonge dame een hele mooie toekomst toe, al zien ze haar met zeer veel spijt vertrekken. Ook Cansu Özen blikt positief terug op haar periode als raadslid: “ik wil iedereen bedanken die me deze kans heeft gegeven. Het was een mooie en leerrijke periode, het was bijzonder boeiend om raadslid te mogen zijn van een stad als Sint-Niklaas”. Met Selin Özen, de recent in het afdelingsbestuur gecoöpteerde zus van Cansu, behoudt de N-VA de band met de familie Özen.

Op 30 augustus zal Filip Herman, 1ste opvolger, de eed afleggen als gemeenteraadslid. Filip Herman deed de voorbije 2,5 jaar ervaring op als raadslid in de OCMW-raad en is blij die expertise nu te kunnen meenemen naar de gemeenteraadsfractie. Wie Filip Herman zal opvolgen in de OCMW-raad zal later worden bepaald door het lokale afdelingsbestuur van de N-VA.