Een nieuwe, enthousiaste Jong N-VA-ploeg!

Op 14 april 2024, over deze onderwerpen: Jeugd, Jong N-VA

Op vrijdagavond 22 maart vond de bestuursverkiezing plaats van Jong N-VA Sint-Niklaas. Hierbij stemden ze unaniem voor een enthousiast nieuw bestuur!

De rol van voorzitter wordt voortaan vervuld door Pieter-Jan Volkaert uit Nieuwkerken. Pieter-Jan neemt hierbij de fakkel over van Melina De Pelsmaeker na een kleine drie jaar trouwe dienst. De rol van secretaris wordt opgenomen door Caro Stuer uit Sinaai. Mohamed Kaldoun uit Belsele werd verkozen als penningmeester en Senne Schelfhout uit Sinaai sluit aan als bestuurslid. Een frisse mix van ervaren en nieuwe bestuursleden die voor vernieuwing en originaliteit kan zorgen.

Veilige en aangename jeugdstad

Het nieuwe bestuur zal de stem van de jeugd vertolken binnen N-VA Sint-Niklaas en zo ook proberen wegen op het beleid. Sint-Niklaas, Nieuwkerken, Belsele, Puivelde en Sinaai maken samen dé jeugdstad van Vlaanderen. Elke schooldag komen er tegen de 25 duizend jongeren naar onze stad en ook in de vakanties en weekends is er een massaal verenigings- en jeugdleven in Sint-Niklaas. Het is dan ook zeer belangrijk dat zij dat veilig en aangenaam kunnen doen en dat er ook buiten de schooluren voldoende activiteiten en plaatsen zijn waar jongeren naartoe kunnen gaan. Het potentieel dat onze stad heeft, moet de volgende bestuursperiode nog meer benut worden.

Daarnaast willen we als afdeling ook focussen op informatie geven bij de komende verkiezingen. “Met de aankomende verkiezingen is het enorm belangrijk dat jongeren goed geïnformeerd worden over het waarom en voor wie ze kunnen stemmen. We mogen het niet overlaten aan extremisme en populisme op bijvoorbeeld de sociale media die jongeren ongenuanceerd in een bepaalde richting proberen duwen”, aldus Pieter-Jan Volkaert.

_

Hebt u de bestuursverkiezing gemist en wenst u toch deel uit te maken van Jong N-VA Sint-Niklaas? Aarzel niet om contact op te nemen via de sociale mediakanalen van Jong N-VA Sint-Niklaas.