Jong N-VA Sint-Niklaas kiest nieuw bestuur

Op 5 december 2018, over deze onderwerpen: Jong N-VA
Jong N-VA Sint-Niklaas kiest nieuw bestuur

Op dinsdag 4 december, net geen jaar na haar coöptatie bij het moederbestuur, werd Tchantra Van De Walle verkozen als voorzitter van Jong N-VA Sint-Niklaas door de Sint-Niklase Jong N-VA-leden. Zo wordt ze de eerste vrouwelijke jongerenvoorzitter van de afdeling in Sint-Niklaas sinds lange tijd. Tchantra is 27 en werd op 14 oktober rechtstreeks verkozen in het gemeentebestuur van Sint-Niklaas. “N-VA Sint-Niklaas gelooft in onze jeugd. Niet alleen werden 2 van onze 4 jongerenkandidaten verkozen tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 14/10, daarnaast werd onze andere verkozen jongerenkandidaat, Maxime Callaert, aangeduid als fractievoorzitter van onze partij. We krijgen steeds meer én steeds jongere gemotiveerde welpen over de vloer die zich bij ons willen aansluiten. Kortom, de toekomst ziet er geelkleurig uit!”.

Tchantra is de dochter van een Vlaamse vader en een Thaise moeder, en brengt zo diversiteit in de verkozen meerderheid van het gemeentebestuur. De kersverse jongerenvoorzitter werkte meer dan 3 jaar op het kabinet van Defensie en Ambtenarenzaken, maar startte sinds kort op het kabinet van uittredend schepen van Sint-Niklaas en nieuwbakken gedeputeerde van de provincie Oost-Vlaanderen, Annemie Charlier. “Ik kijk er enorm naar uit om met Annemie samen te werken de komende jaren. Zij is een straffe madam, die een schitterend parcours heeft afgelegd en van wie ik veel kan leren.”

Naast de functie van voorzitter, werden ook de andere plaatsen binnen het dagelijks bestuur ingevuld. Als private banker was de herverkiezing van Dieter Meersman als penningmeester op 4/12 een logische keuze. Ook over de aanstelling van Matthias Behiels bestond er geen twijfel. Met het hart op de tong en met vlijmscherpe pen in de hand, werd ook hij herverkozen als secretaris.