Maxime Callaert

Schepen

Maxime (°1989) kwam in 2011 bij N-VA Sint-Niklaas toen hij samen met enkele gelijkgezinde jongeren Jong N-VA Sint-Niklaas heroprichtte. Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 geraakte hij op 23-jarige leeftijd vanop de 16de plaats voor de eerste maal verkozen in de gemeenteraad. Maxime volgde in vorige bestuursperiode voor onze partij vooral het domein Jeugd op, als ondervoorzitter van Jeugd Ondersteuning Sint-Niklaas (JOS) vzw en als voorzitter van de gemeenteraadscommissie Jeugd, Natuur en Duurzaamheid.

Bij de Vlaamse en federale verkiezingen van 2014 steunde Maxime de lijst voor het Vlaams Parlement vanop de 7de opvolgingsplaats. Hoewel hij niet in het Vlaams parlement geraakte, startte hij in augustus 2014 als parlementair medewerker van Peter Buysrogge in de Kamer van Volksvertegenwoordigers.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 geraakte Maxime vanop de 12de plaats vlot herverkozen in de gemeenteraad en werd hij door zijn collega-raadsleden aangeduid als fractieleider. Daarnaast was hij voorzitter van de gemeenteraadscommissie Ruimtelijke ordening, Duurzaamheid en Natuur; en is hij voorzitter van Zorgpunt Waasland en het Algemeen Ziekenhuis Waasland.

In maart 2020 startte Maxime als plaatsvervangend schepen van Wonen, Kinderopvang, Opvoeding en Onderwijs, en Stad van de Sint. In augustus 2021 werd hij effectief schepen, en stopte hij als parlementair medewerker van Peter om zich voltijds met zijn schepenambt te kunnen bezighouden.

Maxime is geboren en getogen in Sint-Niklaas, getrouwd met Eveline en vader van een flinke dochter Cézanne. Hij geniet enorm van een goed boek bij het haardvuur, wandelen met zijn gezin en twee honden, en algemene gezelligheid bij pot en pint.