Bernd Van Besauw

Lid Bijzonder comité voor de sociale dienst

Fier en zelfbewust Vlaming zijn.

Dat is dromen van een vrijer Vlaanderen: vrij van de overbodige Belgische constructie, maar evengoed vrij van Vlaamse staatsdwang, bureaucratie, bemoeizucht, centralisme en grootheidswaan.

Dat is ook dromen van een maatschappij waar het schone, authentieke en eenvoudige leven gebaat bij de herwaardering van het gewone en het nabije: onze naasten, onze buurt, onze dorpen en steden,.. maar ook onze taal- en cultuurgemeenschap.

Dat is samen werk maken van een gemeenschap waar jong en oud zich veilig en thuis voelen, waar duurzaamheid centraal staat, waar armoede en eenzaamheid worden teruggedrongen, waar individuele vrijheid hand in hand gaat met respect voor cultuur, erfgoed en traditie, waar nieuwkomers deel worden van de samenleving, waar iedereen in goed nabuurschap betrokken wordt bij het beleid en met elkaar.

Als vader van twee studenten, als leraar, als syndicaal afgevaardigde op school en als OCMW-fractieleider voor N-VA Sint-Niklaas draag ik daartoe mijn steentje bij.

Onderwijl is er tijd om te genieten van wat aangenaam is. Voor mij betekent dat een goed boek, een streekgerecht, een glas Geuze, de natuur,…

… of spring op zondag tussen drie en zes eens binnen in de De Doolen in Doel. Ik ben terug te vinden voor of achter die toog waar menselijkheid en het Goede Leven samen gaan.