Nieuwjaarsboodschap burgemeester Lieven Dehandschutter

Op 4 januari 2024, over deze onderwerpen: N-VA Sint-Niklaas

Burgemeester Lieven Dehandschutter en het hele N-VA bestuur wensen u en uw familie een voorspoedig en welvarend 2024!

Bekijk hier de nieuwjaarsboodschap van onze burgemeester. De integrale tekst kan u hieronder lezen.

Beste medeburgers van Sint-Niklaas, Belsele, Nieuwkerken en Sinaai,

Samen kunnen we terugblikken een succesvol najaar met o.m. de Vredefeesten, Sinterklaas en Kerst. In contrast daarmee staat de grote onzekerheid die voortspruit uit de internationale crisissen van de jongste jaren. Dit drukt ook op de stadsfinanciën. Daarom hebben we bijgestuurd. De vermindering van de personenbelasting van 8,5 naar 7,5 procent blijft behouden, maar onder meer de nieuwbouw voor de bibliotheek op het Hendrik Heymanplein is geschrapt.

Aan de andere projecten wordt verder gewerkt. De eerste spadesteek voor het nieuwe zwembad is een feit. Het aangrenzende Sportkringpark wordt stap voor stap ingericht. Het centrum voor circulaire en sociale economie Cocon aan de Heistraat krijgt geleidelijk aan gestalte. We zijn ook hoopvol dat dit voorjaar de heraanleg van de Grote Markt kan starten.

Na ‘Reynaert’ in 2023 is 'sport' het jaarthema van 2024. Sport brengt mensen samen. Er komt veel aan, met dit voorjaar de opening van het nieuwe mountainbikepark aan De Ster en de passage van de Ronde van Vlaanderen.

Het stadsbestuur besteedt ook meer middelen aan veiligheid. De politie versterkt haar capaciteit inzake ordehandhaving en de fietsteams, om nog meer zichtbaar aanwezig te zijn in het straatbeeld.

Met de stadsvernieuwing willen we onze stad leefbaarder maken. De vergroening van de Houtbriel, de herbestemming van de Reinaert Galerij en de realisatie van de winkelwandellus zijn enkele tastbare voorbeelden.

Voor de leefbaarheid van onze stad draagt ieder van ons een stuk verantwoordelijkheid. Dat vereist respect voor elkaar, voor andermans eigendom en voor de publieke ruimte. Zo maken we samen de stad van morgen!

Ik wens u allen een gelukkig en voorspoedig 2024!