N-VA wil geen herhaling Red Star Waasland

Op 24 juni 2011

Door de onverwachte promotie van Sportkring Sint-Niklaas naar de tweede voetbalklasse moet het stadion heel wat aanpassingen krijgen om de veiligheid te verhogen. Het gaat om nieuwe verlichting, beveiligingscamera's, nooduitgangen, gescheiden ingangen en extra plaatsen. Het schepencollege heeft beslist om maximaal één miljoen euro vrij te maken voor de noodzakelijke werkzaamheden.

"Er zijn veel vragen over de noodzaak en wenselijkheid van deze investering. De stad beschikt met Puyenbeke immers al over een voetbalstadion", stelt N-VA-voorzitter Peter Buysrogge. "De stad moet nu haar buitengewoon reservefonds aanspreken om het stadion in Nieuwkerken speelklaar te maken. Daarom zijn er strenge voorwaarden nodig. De subsidie mag alleen gebruikt worden voor veiligheidswerken. In geen geval mag er geld gaan naar de verfraaiing van de kantine of een uitbreiding van de business- seats. De inwoners van Sint-Niklaas mogen hier niet voor opdraaien. Er moeten waterdichte garanties komen om een herhaling van het scenario met Red Star Waasland te vermijden. We willen ook een debat over de toekomst van de sportinfrastructuur in onze stad."