N-VA-fractievoorzitter gemeenteraad en OCMW-raadsleden aangeduid

Op 21 november 2012

Nadat de nieuwe coalitie bekend maakte wie deel zal uitmaken van het toekomstige schepencollege, boog het afdelingsbestuur van N-VA Sint-Niklaas zich de afgelopen dagen over de aanduiding van een aantal functies in gemeente- en  OCMW-raad. Filip Baeyens wordt de N-VA-fractievoorzitter van de gemeenteraad en Geertje Afschrift, Filip Herman, Raf Praet en Bernd Van Besauw worden de N-VA-vertegenwoordigers in de OCMW-raad van Sint-Niklaas.

Fractievoorzitter gemeenteraad

Op voordracht van de fractie duidde het N-VA-afdelingsbestuur Filip Baeyens aan als fractievoorzitter in de gemeenteraad. Filip is 44 jaar en een rasechte Sinaainaar. Hij was voorzitter van KLJ Sinaai, stond mee aan de wieg van speelpleinwerking Spenoazie, was vele jaren mee drijvende kracht achter de volkssportfeesten en is vandaag sterk betrokken bij de oudervereniging Chiro Alleman. Meer info op : http://sint-niklaas.n-va.be/baeyens-filip

OCMW-raad

Als grootste gemeenteraadsfractie, met 13 verkozenen, kan de N-VA 4 mensen afvaardigen in de Sint-Niklase OCMW-raad. Volgende mensen zullen worden voorgedragen om vanaf 2013 te zetelen in de OCMW-raad :

• Geertje Afschrift is arts en werkt als psychiater in een psychiatrisch centrum te Zelzate. Deze Nieuwkerkse (47 jaar) werkte 15 jaar in de geestelijke gezondheidszorg in Sint-Niklaas. Ze heeft heel wat ervaring en kennis van de sociale en andere welzijnsinstellingen in Sint-Niklaas. Meer info op:  http://sint-niklaas.n-va.be/afschrift-geertje
  • Filip Herman is 34 jaar en woont in Sint-Niklaas. Qua opleiding en professioneel is hij informaticus, en ook binnen de N-VA-afdeling is hij webbeheerder. Vanuit die achtergrond, zijn voor hem een sobere maar efficiënte administratie samen met intelligente vormen van ICT voor een verbetering van de dienstverlening essentieel. Als vader van vier weet Filip als geen ander wat de noden van gezinnen zijn. Meer info op: http://sint-niklaas.n-va.be/herman-filip
  • Raf Praet (22 jaar) woont ook in Sint-Niklaas. Hij stond mee aan de wieg van Jong N-VA Sint-Niklaas, waarvan hij voorzitter is. Meer info op :http://sint-niklaas.n-va.be/praet-raf
  • Bernd Van Besauw is 41 jaar en woont in Nieuwkerken. Deze leerkracht hecht veel belang aan solidariteit, vrijheid en wederzijds respect. Meer info op:  http://sint-niklaas.n-va.be/van-besauw-bernd