Bevolking heeft vertrouwen in besparingsplan stadsbestuur

Op 1 september 2013

De opkomst en uitslag van de volksraadpleging zijn duidelijk: de huis-aan-huisophaling van het restafval mag door MIWA worden georganiseerd. 8868 kiesgerechtigden, dit is minder dan de 9254 ingediende handtekeningen, antwoordden ‘ja’ op de vraag of de huis-aan-huisophaling door stadspersoneel moet gebeuren. Een ruime 85 % van de bevolking stemde ofwel niet ofwel ‘neen’.

De N-VA ziet dit signaal als een belangrijke steun voor het beleid dat de nieuwe bestuursploeg sinds januari 2013 uitgetekend heeft. Het besparingsplan van het stadsbestuur bestaat uit vele facetten en is sociaal en maatschappelijk verantwoord. De reorganisatie van de reinigingsdienst, waarbij de dienstverlening ongewijzigd blijft, niemand ontslagen wordt en er jaarlijks 500.000 euro bespaard wordt, vormt hiervan een belangrijk onderdeel.

De reorganisatie van de reinigingsdienst leefde de afgelopen weken in Sint-Niklaas, Nieuwkerken, Sinaai en Belsele. De uitslag bewijst echter dat tegenstanders van deze besparingsmaatregel slechts een beperkte groep zijn. Het overgrote deel van de Sint-Niklase bevolking heeft vertrouwen in de plannen van het stadsbestuur. De N-VA dankt hen hiervoor en ziet dan ook geen reden om de ingeslagen koers te wijzigen. We zullen deze consequent verder uitvoeren.

Tot slot willen we alle medewerkers en vrijwilligers die meegewerkt hebben aan de organisatie van de volksraadpleging bedanken. Het was een huzarenstuk om dit, in een kort tijdsbestek, in volle zomervakantie en met mogelijke risico’s op een juridisch steekspel, te realiseren.

Namens het N-VA-afdelingsbestuur en de N-VA-mandatarissen

Info :